Journal arhive:
2007:  1  2  3  4 
2008:  1  2  3  4 
2009:  1  2  3  4 
2010:  1  2  3  4 
2011:  1  2  3  4 
2012:  1  2  3  4 
2013:  1  2  3  4 
2014:  1  2  3  4 
2015:  1  2  3  4 
2016:  1  2  3  4 
Last journal:

Journal №2(42) 2014г.


Transport technologies:

The structure of projects of urban passenger transport

Pages: [5-10]

Authors:Sukhonos M.K. Dolya O.Ye.

Annotation
Literature
Keywords



The analysis of the causal factors of the project structure urban passenger transport. The result is a proposed system research phase of the project of urban passenger transport to the definition of the efficiency of each route.
1. Ефремов И.С. Теория городских пассажирских перевозок / Ефремов И.С., Кобозев В.М., Юдин В.А. – М. : Высшая школа, 1980. – 535 с. 2. Пассажирские автомобильные перевозки / [Афанасьев Л.Л., Воркут А.И., Дьяков А.Б. и др.]. – М. : Транспорт, 1986. – 220 с. 3. Гудков В.А. Технология, организация и управление пассажирскими автомобильными пере- возками / В.А. Гудков, Л.Б. Миротин. – М. : Транспорт, 1997. – 254 с. 4. Спирин И. В. Организация и управление пассажирскими автомобильными перевозками / Спирин И.В. – М. : Академия, 2003. – 400 с. 5. Доля В.К. Пасажирські перевезення / В.К. Доля. – Х.: Вид-во „Форт”, 2011. – 507 с. 6. Системологія на транспорті. Дослідження операцій у транспортних системах [ Гаври- лов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К. та ін. ] ; за ред. М.Ф. Дмитриченка – К. : Знання України, 2009. – 375 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 3). 7. Харари Ф. Теория графов /Пер. с англ. и предисл. В.П. Козырева; под ред. Г.П. Гаврилова. Изд. 2-е. М.: Едиториал УРСС, 2003. - 300 с. 8. https://ru.wikipedia.org/wiki/Задача_о_кратчайшем_пути 9. Володин Е.П. Организация и планирование перевозок автомобильным транспортом / Е.П. Володин, Н.И. Громов. – М. : Транспорт, 1982. – 224 с. 10. Ігнатенко О.С. Організація автобусних перевезень у містах / О.С. Ігнатенко, В.С. Марунич. – К.: УТУ, 1998. – 196 с. 11. Антошвили М.Е. Оптимизация городских автобусных перевозок / Антошвили М.Е., Ли- берман С.Ю., Спирин И.В. – М. : Транспорт, 1985. – 102 с. 12. Торопов Б.І. Розвиток пасажирських комплексів на основі закономірностей формування пасажиропотоків : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.22.01 „Транс- портні системи” / Б.І. Торопов. – К., 2001. – 20 с. 13. Вдовиченко В.О. Ефективність функціонування міської пасажирської транспортної си- стеми : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: спец. 05.22.01 „Транспортні си- стеми” / В.О. Вдовиченко. – К., 2004. – 24 с. 14. Про затвердження Порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом: z0257-98 – Офіц. вид. – К. Офіційний вісник України: М-во транспорту України, 1998. – №17, 258 с. – (Нормативний документ Мінтрансу України. Інструкція). 15. Организация и управление инновационной деятельносью на транспорте / [А.Б. Ефимов, В.М. Самуйлов, Е.В. Кошкаров и др.]. – Екатеринбург : УрГУ, 2002. – 264 с. 16. https://ru.wikipedia.org/wiki/Бизнес-планирование
urban passenger transport, transportation network, passenger routes, business plan, performance indicators

Comparison of the properties of materials for the manufacture of signal bars

Pages: [11-14]

Authors:Osipov V.A.

Annotation
Literature
Keywords



Conducted laboratory comparative analysis of the properties of concrete and plastic signal bars. The advantages of one over the other materials.
1. ДСТУ Б В.2.3-9-2003. Споруди транспорту. Пристрої дорожні напрямні. Загальні технічні умови. – К.: Держстандарт України, 2003. 2. ГОСТ 13837-79. Динамометры общего назначения. Технические условия. – М.: Госкомитет по стандартам, 1979. 3. ГОСТ 427-75. Линейки измерительные металлические. Технические условия. – М.: Стан- дартинформ, 2005. 4. ДСТУ Б В.2.7-43-96. Будівельні матеріали. Бетони важкі. Технічні умови. – К.: Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, 2006.
signal bars, analysis, comparison

The usefulness of aggregate technological parameters of urban passenger transport systems

Pages: [15-18]

Authors:Ivanov I.Ye., Rogalskyi R.B.

Annotation
Literature
Keywords



The analysis of the causal factors of the usefulness of public passenger transport. The result of research is the mathematical model of utility transport process of urban transport. In general utility determines the transport mobility, mobility vehicles sold, including urban passenger.
1. Фишберн П. Теория полезности для принятия решений / Фишберн П. – М.: Наука, 1978. – 352с. 2. htth:www.newappsblog.com/2011/11/weekly-phio-ekonomics-mark-blaug-1927-2011.html 3. Доля В.К. Визначення математичної моделі транспортної рухливості населення / Доля В.К., Іванов І. Є. // Східно-європейський журнал передових технологій. – 2013. – №. 4/4(64). – С. 18-21. 4. Доля В.К. Дослідження розподілу транспортної рухливості населення міст між індивідуаль- ним і суспільним транспортом / Доля В.К., Іванов І.Є. // Технологічний аудит та резерви вироб- ництва. – 2013. – №4/2(12). – С. 31-34. 5. Доля В.К. Щодо визначення коефіцієнту користування міським пасажирським транспортом / Доля В.К., Іванов І.Є. // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В.Даля. – 2013. – №15(204). – Ч. 2 – С. 264-267.
urban passenger transport, usefulness of the transport process, transport mobility of the population

Development criterion the necessity of details storaging or not storaging on autoenterprise.

Pages: [19-26]

Authors:Kravchenko A.P., Veritelnik Y.A.

Annotation
Literature
Keywords



The criterion of determination of necessity of storage of detail is offered on storage of autoenterprise or order of her in case of breakage on the basis of coefficient of technical readiness of park.
1. Нормы расхода автомобильных запасных частей. – М.: ЦНИИТЭН, 1970, ч. I-IV. – 295 с. 2. Лукинский В.С. Совершенствование методов расчета потребности в запасных частях к авто-мобильным двигателям / В.С. Лукинский, В.И. Сергеев. – Двигателестроение, 1982, №9. – С. 43-47. 3. Чечеткина А.А. Некоторые направления метода оптимизации показателей надежности ма-шин / А.А. Чечеткина, Н.З. Гизатова // Вестник КГТУ. – Красноярск: ИПЦ КГТУ, 2005. – Вып. 39. – С. 619-624. 4. Бажинов А.В. Усовершенствование методов прогнозирования потребности в запасных ча-стях к силовым агрегатам грузовых автомобилей. Диссертация канд. техн. наук / А.В. Бажинов. - Харьков, ХНАДУ, 2011. – 180 с. 5. Тєнішев В.Є., Кравченко О.П., Верітельник Є.А. Система прогнозування потреби запасних частин автомобілів-тягачів на основі гібридних нейронних мереж за допомогою статистичних да-них / Матеріали III Міжнародної наукової конференції молодих вчених «Інженерна механіка та транспорт» (ЕМТ-2013), 21-23 листопада 2013, м. Львів. – Львів: Видавництво Львівської політех-ніки, 2013, c. 38-41 6. Мастепан С.М. Аналіз процесів управління запасами матеріальних ресурсів / Матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару «Організація обслуговування і ремонт автомобі-лів», (25 квітня 2014, Миколаїв). – Миколаїв, 2014. – С. 27-28. 7. Кузнецов Е.С. Техническая эксплуатация автомобилей: учебник для вузов / Е.С. Кузнецов, В.П. Воронов, А.П. Болдин и др. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Транспорт, 1991. – 413 с. 8. Кравченко А.П., Верительник Е.А. Мониторинг расхода запасных частей автомобилей-тягачей VOLVO FH 1242. А.П. Кравченко, Е.А. Верительник / Вісник Національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Серія: Автомобіле- та тракторобудування. – Х.: НТУ «ХПІ». – 2014. – № 9 (1052). – С. 33-38.
car park, warehouse, part, replacement parts

Vehicles and internal combustion engines:

The emergence and development of control systems on vehicles

Pages: [31-36]

Authors:Ivanov O.S., Kovalchuk G.O.

Annotation
Literature
Keywords



The article provides an overview of the process of automated control systems since the release of car Ford Model T and ending with a hybrid vehicles.
1. Учебный курс – СУД «Школа диагностики»: компания «Диагмакс», Москва – 2003 г. 2. Allen E. Fuhs Hybrid vehicles and the future of personal transportation, 2009 by Taylor & Francis Group.
Control system, automation, engine, propulsion, hybrid

Choice of Rational Design Data of the High-Speed Monorail Car

Pages: [37-41]

Authors:Yefimenko A.N.

Annotation
Literature
Keywords



The previous analysis of influence of coefficient of rigidity of the external directing module and coefficient of damping in the curvilinear movement of the high-speed monorail car on the basis of the simplified one-mass system is carried out. Visualization of process of movement from the rectilinear motion to the circle line is presented.
1. www.STC-IN.com & www.skytraincorp.com. Monorail History and Technology of Successful Technology. Available at: http://www.skytraincorp.com/pp/stc_mht.pdf 2. Ryan R. Kennedy. Considering Monorail Rapid Transit for North American Cities. Available at: http://www.monorails.org/webpix%202/ryanrkennedy.pdf 3. Рокар И. Неустойчивость в механике / Ива Рокар. – М. : Издательство иностр. лит., 1959. – 288 с. 4. Эллис Д.Р. Управляемость автомобиля / Д.Р. Эллис. – М. : Машиностроение, 1975. – 216с. 5. Неймарк Ю.Н. Динамика неголономных систем / Ю.Н. Неймарк, Н.А. Фуфаев. – М. : 1967. – 520 с. 6. Автоколебания рельсовых экипажей / Ю.В. Демин, Л. А. Длугач, М. Л. Коротенко, О. М. Маркова. – К. : Наук. Думка, 1984. – 160 с.
high-speed monorail car, the external directing module, damping coefficient

Conditions for overturning for three-wheeled vehicle when moving along a curved path

Pages: [42-45]

Authors:Bannikov V.A., Chervyakova E.V., Zinovev E.Ya.

Annotation
Literature
Keywords



The conditions for overturning the motion along a curved path for 3-wheeled vehicle with a view of the longitudinal forces of inertia are considered. The maximal values of rate of movement are considering for the trajectories of permanent curvature and minimum radiuses curvatures the three-wheeled vehicle can move in that without overturning, at presence of longitudinal deceleration.
1. Мамити Г.И. Расчет устойчивости мотоциклов с эластичными шинами / Г.И. Мамити, М.С. Льянов // Автомобильная промышленность. – 2006.– № 5. – М: Машиностроение. – С. 34-37. 2. Mukhergee S., Three-wheeled scooter taxi: A safety analysis / S. Mukhergee, D. Mohan, T.R.Gawade //Transportation Research and Injury Prevention Programme, Indian Institute of Technology, Hauz Khas, New Delhi 110016, Sadhana vol. 32, Part 4, August 2007, pp. 459 – 478. 3. Литвинов А.С. Автомобиль: Теория эксплуатационных свойств: Учебник для вузов по спе- циальности «Автомобили и автомобильное хозяйство» / А.С. Литвинов, Я.Е. Фаробин// – М.: Ма- шиностроение, 1989. – 240 с.
conditions for overturning, along a curved path, radius of curvature, rate of movement, 3-wheeled vehicle

The equation of motion spatial model of a wheeled vehicle based Lagrange equations of type II in the environment of MAPLE

Pages: [46-50]

Authors:Sahno V.P., Verbitsky V.G., Kuplinov A.V., Lysenko А.А.

Annotation
Literature
Keywords



Program listing output equations of motion of the pendulum spatial model of a wheeled vehicle is given to illustrate the capabilities of the system of analytical transformations MAPLE that can be applied to more complex calculation scheme vehicle.
1. Лобас Л.Г., Вербицкий В.Г. «Качественные и аналитические методы в динамике колесных машин», Киев: Наукова Думка; 1990г. – 232с. 2. Новожилов И.В., Павлов И.С. «Приближенная математическая модель колесного экипажа», Изв.РАН, МТТ, №2, 1997г., с. 196-204. 3. Говорухин В. Н., Цибулин В. Г. Введение в Maple. Математический пакет для всех. — М.: Мир, 1997. — С. 208. 4. Погорелов ДЮ «Введение в моделирование динамики систем тел», Учеб пособие, Брянск, БГТУ, 1997 г, 156 с
vehicle, kinetic energy, model, potential energy, equations of motion

To the determination of the stability of motion of lorry convoy with controllable semi-trailer

Pages: [51-59]

Authors:Sakhno V.P., Poliakov V.M., Moisia D.L.

Annotation
Literature
Keywords



The mathematical model of lorry convoy is developed with the guided ax of semitrailer and the analysis of the balances states of the system is executed. Direction, that at set longitudinal speed exists some range of change corner of turn of the guided wheels of tractor which the steady stationary modes can be within bounds of.
1. DIRECTIVE 2002/7/EC of European parliament and of the council of 18 February 2002 amending Council Directive 96/53/EC of 25 July 1996 laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorized dimensions in national and international traffic and the maximum authorized weights in international traffic. // Official Journal of the European Communities, 2002. – No L67 / 47 – 49. 2. Володимир Сахно, Роман Марчук, Микола Файчук. Дослідження маневреності і стійкості автопоїзда-контейнеровоза при криволінійному русі за різних схем управління напівпричепом //An international journal on operation of farm and agri-food industry machinery //Commission of mo-torization and energetics in agriculture//MOTROL, Vol.14, No. 4. – Lublin, 2012. C.185-191. 3. Лобас Л.Г. К теории движения трехзвенных многоосных пневмоколесных машин. – Прик-ладная механика, 1990, т. 26, № 4, с. 112–118.
model of lorry convoy, stationary modes, plane-parallel motion, corner of turn

Evaluation of the energy spent for deformation of a stretched air tires while driving car

Pages: [60-67]

Authors:Suntsov N.V., Pisanets A.A., Lazarenko A.I., Zaytsev R.S., Melnichenko V.V., Mezentsev S.G.

Annotation
Literature
Keywords



Based on the analysis of experimental results on the determination of coefficients rolling resistance of the wheels obtained the formula for determining energy costs in its deformation.
1. Сунцов Н.В., Макаров В.А., Куплинов А.В. К вопросу об оценке коэффициента сопротивле-ния воздуха и числа Рейнольдса при движении автомобиля // Вісник Донецкої академії авто-мобільного транспорту. – 2008. № 3. С. 42-47. 2. http:// ru. wikipedia. org /wiki / Тороид. 3. http:// ru. wikipedia. org / wiki /Атмосфера. 4. Сунцов Н.В., Макаров В.А., Сунцов А.Н., Ефименко А.Н. О физике процессов определяю-щих величину коэффициента сопротивления качению колеса автомобіля // Вісник Донецкої ака-демії автомобільного транспорту. – 2011. № 2. С. 78-81. 5. Балабин И.В., Путин В.А., Чабунин И.С. Автомобильные и тракторные колеса и шины. – МГТУ «МАМИ», 2012. – 920с.
deformation of tire, energy costs, coefficient resistance

Research rigidity suspension characteristics of city bus MAZ-105

Pages: [68-71]

Authors:Misko E.M.

Annotation
Literature
Keywords



Identified stiffness characteristics of the air suspension Wheeled Vehicle (WV) based on the ideal gas law. Measurement of progress in the chamber air spring suspension, produced by changing the external load in the suburbs of the static equilibrium position.
1. Акопян P.A. Пневматическое подрессоривание автотранспортных средств. Часть I. Львов: Вища школа, 1979. – 218 с. 2. Галевский Е.А., Блинов Е.И., Кузнецов В.Т. Определение приведенной жесткости подвески ведущего колеса мотоцикла// Автомобильная промышленность. 1980. - №4. – С. 14-16. 3. Певзнер Я.М., Горелик А.М. пневматические и гидропневматические подвески. Государственная научно-техническое издательство машиностроительной литературы. 1980. – 321 с. 4 Ротенберг Р.В. Подвеска автомобиля: Колебания и плавность хода. – М.: Машиностроение, 1972. – 392 с. 5. Успенский И.Н., Мельников A.A. Проектирование подвески автомобиля. М: Машиностроение, 1976. – 168 с.
stiffness characteristics, air suspension, stiffness coefficient

To select type hybrid vehicle category M1

Pages: [72-75]

Authors:Timkov A.N., Yashchenko D.M.

Annotation
Literature
Keywords



Presents generalized data on the prospects of hybrid cars. The basic design scheme of hybrid power plants, which are used in automobiles. Proposed basic principles of classification structures of hybrid cars.
1. Смирнов О.П. Тенденція створення екологічно чистого транспортного засобу // Автомоби-льный транспорт: Сб. науч. тр. Вып.17. – Харьков: РИО ХНАДУ, 2005. – С.103-107. 2. Парижский автосалон: гибриды – это модно: [Электронный ресурс] / М. Корнейчук // Жур-нал "За рулем" – 2008. – №10. – С.15.– Режим доступа к журналу: http://www.zr.ru/a/35005. 3. Обозрение. Все типы гибридов: Скрестив бензин с электричеством: [Электронный ресурс] / А. Фомин // Журнал "За рулем"– 2009. – №1. – С.45.– Режим доступа к журналу: http://www.zr.ru/a/16909/ 4. Туренко А.Н., Пятак А.И., Кудрявцев И.Н. и др. Экологически чистый криогенный транс-порт: современное состояние проблемы // Вестник ХГАДТУ: Сб. науч. тр. Вып.12-13. – Харьков: РИО ХГАДТУ, 2000. – С.42-47. 5. Богомолов В.А., Кудрявцев И.Н., Пятак А.И. и др. Развитие новейших криогенных техноло-гий для перспективных видов автомобильного транспорта // Автомобильный транспорт: Сб. науч. тр. Вып.12. – Харьков: РИО ХНАДУ, 2004. – С.67-69. 6. Дубинин А.В., Быков А.А., Колобов М.Г., Гибридный транспорт // Коммунальное хозяйство городов – Научно-технический сборник №88 – С.275-280. 7. AW Special Report, The state of performance, AutoWeek, November 5, 2007, p. 21
hybrid, propulsion system, the mixed scheme, the transmission

Methods of determining the number of gear ratios of the gearbox on the traction-speed characteristics of the car

Pages: [74-82]

Authors:Sakhno V.P., Korpach O.A.

Annotation
Literature
Keywords



The article describes methods of determining the number of transfer numbers gear box under minimal time acceleration to maximum speed. A comparison of the developed technique with other methods of determining the number of transfer numbers transmissions.
1. Куликов Н.К. Динамический ряд передаточных чисел коробки передач / Н.К. Куликов // Автомобильная промышленность –1958. – №12. – С. 19 – 22. 2. Анискин Л.Г. Методика выбора передаточных чисел трансмиссии автомобиля, обеспечи-вающих его разгон за минимальное время / Л.Г. Анискин, Х.Д. Квитко // Автомобильная про-мышленность –1963. – №10. – С. 25 – 29. 3. Пилипчук М.М. Оптимизация ряда передаточных чисел трансмиссии грузового автомобиля средней грузоподъемности при переоборудовании его на дизель: Автореф. дис. канд техн. наук: 05.22.02 / Укр. трансп. ун-т. – К., 1997 –24 c. 4. Павленко А.В. Перспективы улучшения скоростных свойств и топливной экономичности автомобилей КрАЗ / А.В. Павленко // Вісник Кременчуцького державного політехнічного універ-ситету. Наукові праці КДПУ. – Кременчук, КДПУ. – 2002. – Вип. 3(14). –С. 105 – 107. 5. Реклейтис Г. Оптимизация в технике. Том 1./ Реклейтис Г., Рейвиндран А., Рэгсдел К. – М.: Мир, 1986. – 348 с. 6. Кондрашкин А.С. Методика расчета передаточных чисел трансмиссии легкового автомо-биля / Кондрашкин А.С., Умняшкин В.А., Филькин Н.М. // Автомобильная промышленность – 1986. – №2. – С. 16-17. 7. Сахно В.П. Математична модель для визначення тягово-швидкісних властивостей авто-мобіля при використанні двигунів різної потужності. / Сахно В.П., Корпач О.А. //Управління про-ектами, системний аналіз і логістика. – К.: НТУ – 2011. – Вип. 9. – С. 165-171 8. Токарев А.А. Гиперболический ряд передаточных чисел трансмиссии / Токарев А.А. // Ав-томобильная промышленность. – 1975. – №10. – С. 16-18. 9. Харчистов Б.Ф. Методы оптимизации. – Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2004. – 140 с.
gearbox, gear ratios, acceleration of the car

Effect of design and operating factors on the stability of combination vehicles of category M1

Pages: [83-92]

Authors:Sakhno V.P., Stelmashchuk V.V., Kozachuk L.S.

Annotation
Literature
Keywords



Influence of coordinates of centre-of-mass hauling car, locations of point of coupling, mass parameters, base of trailer and length of сonnecting link on stalling speed of motion of lorry convoy of category of M1, is considered in the article.
1. Сахно В.П., Зав'ялова Л.1., Барилович С.Л., Крестянполь О.А. Пошук шляхів підвищення стійкості прямолінійного руху автопоїзда //Автошляховик України. Окремий випуск. Вісник Центрального наукового центру Транспортної Академії України. Випуск N2. 1999. С.-70-73. 2. Самойленко С.А. Методика оценки устойчивости прямолинейного движения трехзвенного автопоезда. – В кн.: Повышение эффективности и надежности автотранспортных средств: Сб. Научи. тр. / МАДИ. – М.: 1982, с. 24-29. 3. Сахно В.П., Кузнєцов Р.М., Мурований І.С., Глінчук В.М. Дослідження критичної швидкості руху триланкового автопоїзда //Управління проектами, системний аналіз і логістика: Науковий журнал. Вип. 4. – К.: НТУ, 2007. – С. 166-173. 4. Стельмащук В.С., Кузнєцов Р.М., Мурований І.С., Лагошна О.О. Керованість і стійкість триланкових автопоїздів у неусталених режимах руху // Вісник Національного транспортного уні-верситету: В 2-х частинах: Ч. 1. – К.: НТУ, 2007. – Випуск 13. – С.74-81. 5. Козачук Л.С. До визначення стійкості руху автопоїзда категорії М1 /Л.С. Козачук //Вісник Житомирського державного технологічного університету. - №2(53) – 2014. -С. 121-128. 6. Антонов Д.А. Расчет устойчивости движения многоосных автомобилей. - М.: Машиностроение, 1984. - 164 с. 7. Фаробин Я.Е.Теория поворота транспортных машин.-M.:Maшиностроение, 1970.-176 с. 8. Лобас Л.Г. Качественные и аналитические методы в динамике колесных машин / Л.Г. Ло-бас, В.Г. Вербицкий. – К. : Наук. Думка, 1990. – 232 с.
car, trailer, equalization, motion, stalling speed, mass, parameters, stability

The characterization of the spatial position of a wheel in rotation relative to the boom stand

Pages: [93-102]

Authors:Verbitsky V.G., Bannikov V.A., Zinovev E.Ya.

Annotation
Literature
Keywords



Results of the comparative analysis of theoretical and pilot studies of a three-wheeled crew (scale model) wheel kinematics at turning movement of rather inclined rack are presented. The dependences reflecting analytical approach are given.
1. Вербицкий В.Г., Банников В.А., Загороднов М.И., Картунов А.Н. К теории анализа характеристик неустановившегося увода // В.Г. Вербицкий // – Луганск: Вісник Східно-Українського національного університету імені Володимира Даля -№11(141) (Науковий журнал) – 2009, – С.70 – 73 2. Клімов Е. С. Дослідження траєкторії руху точки контакту жорсткого керованого фальшколеса при комбінованому нахилі шворня під час повороту на місці. Вісник національного технічного університету «XII» Серія: Автомобіле- та тракторобудування Збірник наукових праць № 8 (1051) 2014. С.148 – 154. 3. V.Cossalter, N.Ruffo, F.Biral, R.Berritta: Development of a novel three-wheeled vehicle 15.Sicherheit Umwelt Zukunft 111, Tagunsband der 3 Motorradkonfernz, 2000 – № 9 – 19 p. 4. Сахно В.П. Вплив конструкивних параметрів триколісного екіпажа на його маневриність / В.П.Сахно, В.Г.Вербицький, В.О.Банніков – [Вісник центрального наукового центру транспортної академії наук., окремий випуск] – Автошляховик України – Випуск 12 – червень – 2009. – С.178 – 183
model of a three-wheeled crew, course angle, spatial position of the wheel, inclined stand

Elaboration of a computer model of lorry convoy

Pages: [103-108]

Authors:Sakhno V.P., Progniy P.B.

Annotation
Literature
Keywords



The article contains the analysis of the features of computer modeling of the dynamics of complex mechanical systems in software Universal Mechanism. An algorithm for constructing computer model of lorry convoy in this software is obtained. The simplified dynamic model of two-unit articulated motor vehicle train, consisting of biaxial car tractor and triaxial semitrailer is developed with using software UM for study the indicators of stability of its movement in braking mode.
1. Житенко О.В., Кузьо І.В. Математично-комп’ютерене моделювання динаміки автопоїзда / О.В. Житенко, І.В. Кузьо // Збірник наукових праць: Галузеве машинобудування, будівництво. – Вип. 2 (32), т.1. – Полтава : ПолтНТУ, 2012. – С. 72-79. 2. Лисенко Р.І. Комп’ютерне та фізичне моделювання руху сідельного автопоїзду / Р.І. Лисенко, П.О. Гуменюк, В.В. Лотиш // Міжвузівський збірник «Комп’ютерно-інтегровані тех-нології : освіта, наука, виробництво». – Луцьк: ЛНТУ, 2012. – Вип. 8. – С.162-165. 3. Козак Н.О., Гуменюк Л.О. Моделювання сідельного тягача з реалізацією задньої керованої осі причепа / Н.О. Козак, Л.О. Гуменюк // Матеріали всеукраїнської науково-практичної конфе-ренції «Актуальні проблеми автоматизації та управління». – Вип.1. – 2014. – С. 212-218. 4. Гуменюк П.О., Козак Н.О. Розробка комп’ютерної моделі автопоїзда / П.О. Гуменюк, Н.О. Козак // Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми автоматизації та управління». – Вип.1. – 2014. – С. 202-207. 5. Выгонный А.Г. Технологии виртуальных испытаний автотракторной техники: комплексная оценка показателей управляемости и устойчивости / А.Г. Выгонный, А.Н. Колесникович, С.В. Харитончик // Сборник материалов 79-й международной научно-технической конференции «Безопасность транспортных средств в эксплуатации». – Нижний Новгород : НГТУ, 2012. – С. 9-14. 6. Компьютерное моделирование устойчивости и маневренности седельного автопоезда [Текст] / А.Н. Выгонный, О.В. Матушкина, А.А. Калинин, А.Н. Колесникович // Автомобильная промышленность: Научно-технический журнал. – 2011. – № 7. – С. 35-36. 7. Погорелов Д.Ю. Компьютерное моделирование динамики технических систем с использо-ванием программного комплекса «Универсальный механизм» [Электронный ресурс]. – Режим до-ступа: URL: http://www.universalmechanism.com/index/download/pogorelov_vkt.pdf. – Название с экрана.
computer model, modeling, articulated motor vehicle train, dynamic of braking, stability

Контактная информация
Адреса: г. Донецк, пр. Дзержинского, 7.
Проїзд: Трамвай №9,10 остановка школа№3. (Схема проезда)
Телефон: +38 062 345 21 90
e-mail: rector[at]diat.edu.ua
(С) 2010 Донецкая академия автомобильного транспорта

Сайт разработан отделом информатизации ДААТ. Материалы сайта www.diat.edu.ua не могут быть использованы полностью или частично
без письменного разрешения администрации ДААТ.